ebbaaullsater

Alla inlägg under november 2011

Av Ebbaa Ullsäter - 29 november 2011 20:40

 

Av Ebbaa Ullsäter - 29 november 2011 20:31

 
Av Ebbaa Ullsäter - 29 november 2011 16:20

precis kommit hem från stallet :D

Red Kinga idag ( min medryttarhäst)( )

jag red med Magdalena(hon äger Kinga) hon red en fjording(Zack) som står i stallet.

Först på banan och sen red vi ut :))

gick skitbra!

vi galopperade upp för en backe och så drog Kinga iväg fast gick ändå och kontrollera henne!

HAHA och så drog Zack också iväg men han lyssnar ju inte så hon fick inte stopp på han "( 


I skolan idag så hade vi frisörprov, gick super  

dock så ljög jag nu   gick skiit HaHa

sen hade vi mentorspass och sen slutade vi vid ca halv ett

och så drog jag hem och så hämtade Magdalena mig så drog vi t stallet :)) 

 

snygga strumper :D    

Av Ebbaa Ullsäter - 28 november 2011 18:57

HAHA asså dehär är de bästa gästboksinlägget ever!
chacha jag heter pär och nu ska jag skriva ett inlägg här för att Ebba tycker att jag är så jävla bra :)
tänkte berätta lite om hästar och sånnt , för det va faktiskt jag som lärde ebba skritta o galoppa och allt va det heter :) 
hästar har 13 kroppsdelar , ben, ben, ben, ben, svans, nos, rygg, mage, sida, sida, rumpa, mule och huvud. hästar kan springa sakta och snabbt det beror på hur hårt man trycker med fötterna. man styr med 2 snören för dom har ingen ratt , det suger lite.. 
förr gjorde man hamburgare av hästar men nu tar man grisar istället för då behöver man inte lika stor kniv. hästar äter gräs och hö och äpplen och morötter och säkert massa annat också. man kan sätta på släpkärra och tävla på olika banor, det är roligt och man kan vinna mycket pengar, men det roligaste är att åka i olika hopp. det va väl det viktigaste om hästar.

nu ska jag gå och smnka mig för jag är lite feminin och tycker det är roligt att klabba på mig brunkräm o säga chacha , hejdå kära läsare puss. //PÄR, VÅR BEFRIARE
 


pär är eddie- tror att pär är eddies taskiga sida och eddie är den snälla..?

Av Ebbaa Ullsäter - 28 november 2011 17:48

Dag 6 - Tema "Grön" :

haha de är en grön vägg där (y'


dag 7 -  en bild jag aldrig lagt upp:

 tror inte jag har lagt upp den va? haha jojjo däckad i somras xD


dag 8 - en favoritbild:

     

världens finaste häst, Schimmie    



sen ba nåra andra muppiga bilder ;x


                   

Av Ebbaa Ullsäter - 28 november 2011 16:53

den här frisyren gjorde jag idag :)

blev ganska nöjd :)        

 

  orättvist ljus "(

Av Ebbaa Ullsäter - 27 november 2011 15:07

Nu har jag precis kommit hem efter att vart och kollat på hästen :D

jättefin var hon! 

Hon heter Kinga och är 7 år och ca 147 cm hög.

Men NÄHÄ!? :D hon är väl inte skimmel???????????!!! :P  

asså vafan är det med Mig och Skimmlar , jävla mongo sjukt ;o

inte för att det gör något för skimmlar är ju dom finaste :j

hihiihhihi

nu ska jag typ äta och sen duscha och sen KANSKE träffa martin o nicke.... 


     

Ovido - Quiz & Flashcards