ebbaaullsater

Alla inlägg under maj 2011

Av Ebbaa Ullsäter - 31 maj 2011 21:55

Håll utkik efter min  "dagens outfit" imon ;) HAHA jag skojjar ;) eller jag skojjar inte, men jag skojjar :) fattar niii?


låter cp med " DAGENS OUTFIT" xDD hejdå alla cp mongoliderbarnd :D

Av Ebbaa Ullsäter - 31 maj 2011 19:34

Idag var jag sista dagen hos schimmie :(

lipade först när jag kom...

men konstigt nog inte när jag åkte därifrån ..

kommer sakna henne jätte mycke..

   






(din jäävla idiot!!! fyfan vad dåligt!!)

hör ejj till texten eller bilderna





OJOJOJ imon är jag ledig :D

HAHHAHA! göööööttt :)

Av Ebbaa Ullsäter - 29 maj 2011 20:56


  HAHHAHA schimmie vart ganska galen idag :D
hahah jag skrattar när hon bockar & dampar ;D

                                                            HHAHAHHA BUSE!!!!    

Av Ebbaa Ullsäter - 29 maj 2011 20:55

OJOJOJOJoj snart ommer bilder från idag, mest failbilder skulle jag gissa ;)

Av Ebbaa Ullsäter - 29 maj 2011 15:48

Nu sitter vi hemma hos Jennie och väntar på MAT :)
Ska fira Morsdag här elelr fira o fira :s

ÄTA MAT, helt enkelt.

sen ska jag DRA TILL STALLET!


näst sista dan :'/

hejdå..

Av Ebbaa Ullsäter - 29 maj 2011 12:24

den här texten är så jävla sann så ni(mest killar)  fattar inte!

och jag tycker det är hemskt att tjejer gör så för att andra inte ska kolla ner på en,,.

(texten är skriven av dessie, och kopierade från den sidan som står i rubriken!)




Jag tycker att det är jättehemskt att unga tjejer bantar och även fast dem är jättesmala så bantar dem ännu mer. Jag kan förstå hur dem tänker, ”Men jag gå ner lite mer i låren, så varför inte?” Men seriöst det är inte nyttigt för kroppen. Det vet ni om, ändå så gör man allt för att gå ner i vikt. Jag har varit där. Jag har ätit nyttigt, jag har ibland inte ätit på 3 dagar för att jag inte har varit hungrig och jag har som en spärr i kroppen att bara äta när jag är hungrig för annars mår jag illa, och det är egentligen bara sjukt. När jag te.x inte ätit något på en hel dag så kollar jag på denna bild och tänker, fan vad jobbigt att vara i det där träsket. Att inte veta skillnaden mellan tjock och smal. Att jämföra sig med andra, och det gör vi tjejer. Det är vi jävligt duktiga på.

.


.

När jag ser den här bilden så mår jag bara dåligt. Jag får ångest av att tänka hur man kan vilja se ut såhär. Jag vet att vi tjejer vill bli så smala som möjligt, och sen så jämför vi våra kroppar med andra och tänker ”Ett bevis på att jag är tjock, jag har ihop växta lår, det har inte hon” TEX. Men alla har olika kroppar. Jag te.x får mycket kommentarer av vänner att jag är jättesmal, för att jag inte har ihop växta lår. Men alla har olika kroppar. Jag är byggd bred, lång och smal. Alltså egentligen är jag inte överdrivet smal, jag är normal. Men när man ser mig så tänker man ändå att jag är normalt smal, väldigt lång. Sen har jag mina breda höfter, och min kropp är byggd så att jag inte kan ha ihop växta lår då. Men att låren går ihop är egentligen normalt för tjejer som är byggda små i kroppen. Mina vänner som är smalare än mig säger ”Ångest, kolla dina lår, så jävla smala” ändå så har jag större jeans storlek än dem och det är ingenting jag bryr mig om för att jag är längre. Jag har en annorlunda kropp till skillnad mot dem.

Man kan inte jämföra sig hela tiden. När jag var yngre, så fick jag höfter och lite ”Kärleks handtag” på mina höfter, som de flesta tonåringar får, men mina utvecklades tidigt och då hade knappt några av mina vänner det. Dock hade jag pinnsmala lår till det, så min kropp såg bara sjuk ut. Nu med tiden har mina kompisar börja få ”tonårskroppen” och min kropp har ”växt” bort från det där och när jag var yngre då hade jag ångest över det och jämförde mig. Jag fick svårt att äta då och vägde 45 kg till min längd, och jag gick bara ner i låren för att min kropp var byggd till att ha breda höfter. Kärleks handtagen försvann snabbt men inte mina höfter, för dem går ju inte att banka in. Jag ville bara ta en hammare och smälla in dem. Men sen blev jag tillsammans med en kille (detta var 2007/2009) och han tyckte jag var för smal. Varje gång vi skulle sova så tog han mig i midjan och räknade hur många cm min midja var och sa ”Börja ÄT” men jag ville inte för att jag var rädd att mina höfter skulle bli större. Men idag så äter jag normalt och jag har fått lite större lår än vad jag hade då, och det är jag glad över. Jag har inte komplex för mina höfter längre för att nu är min kropp ”normal” jag har en form på den. Då hade jag bara knotor till höfter och inga ben, så att jag såg onormalt bred och smal ut.

Jag slutade jämföra mig med andra av mina tjejkompisar och slutade bry mig om mina höfter, och idag älskar jag min kropp. Man kan inte jämföra sig med alla andra hela tiden, för alla har olika kroppar. Alma som tex. väger mellan 47-49 kg, som är väldigt lite för en snart 18 årig tjej. Så lite kan inte jag väga, jag väger mellan 50 – 53 kg för att jag är längre. Jag kan inte väga så lite, och därför kan jag inte jämföra mig heller för att vi har helt olika kroppar.

Jag kollar nästan aldrig på vågen och jämför aldrig vikt och längd med någon, för alla väger olika. Jag har tjejkompisar som är pinnsmala som väger 63 för att dem är långa, vissa väger 59 för att dem har stora bröst osv. Förstår ni hur jag menar? Alla väger olika för alla har olika kroppar.

.

Jag kan inte förstå hur det kan vara snyggt att se ut som ett skelett. Ja,även fast alla tjejer tänker ”Åh tänk att bara ha pinnsmala ben” så är det inte fint. Killar gillar tjejer med former. Det är bara vi tjejer som tror att man ska väga 45 och vara undernärd men det är inte verkligheten. Inga kändisar är undernärda, (som alla tror) utan vissa kanske är hälsosamt smala bara och vissa är bara byggda smala och vissa är inte alls pinnsmala som dem ser ut i tidningarna, tjejerna i SLITZ tidningarna är photoshoppade som in i helvete. Hollywood är inte perfekt. När ska folk inse det? Vi alla är människor, vi alla ser olika ut, vi kan inte jämföra oss, vi kan inte bry oss om andras vikt, kropp, hets osv.. Hela tiden. För vi är dem vi är, vi alla är byggda på olika sätt.

Vad är er dröm vikt, dröm längd och hur ser eran DRÖMKROPP ut..?

.

-

Tjejen i spegeln är smal. Tjejen bakom spegeln är undernärd. Visste ni att tjejer faktiskt ser sig själva ofta ca 70% tjockare än vad vi är..? Vi tänker oftast på skitsaker, som ingen annan ser.

Av Ebbaa Ullsäter - 28 maj 2011 22:38


  haha ganska gammal :D
och jag har jäävligt korta läder ;oo

Av Ebbaa Ullsäter - 28 maj 2011 22:04

... min blogg om ni stör er på det jag skriver... ?!
jag har skrivit om t.ex stallet och hästarna typ under hela tiden jag har haft denna bloggen, och om ni klagar på att jag skriver om hästarna "hela tiden" , så varför slutar ni inte läsa min blogg då?...


wiieeeerddo människor!

'

bloglovin

följ mig

om mig

'

Fråga mig

24 besvarade frågor

.

Omröstning

är du kär?
 Ja
 Nej
 usch
 123
 banan
 negerboll
 kanske
 nej, gillar bara en

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

...

free counters

snygga och billiga kläder!

Generated image

Ovido - Quiz & Flashcards