ebbaaullsater

Inlägg publicerade under kategorin Horsestuff ❤

Av Ebbaa Ullsäter - 25 mars 2012 22:04

lite bilder såhär på kvällskvisten ^^

     

tvättade kingas svans efter vi hade ridit och så gjorde jag en inbakad i hela svansen.

vågig/lockig svans imon, here we go!  

såhär ser min kväll ut. ;) 

är ledig imon så på nåt sätt ska det ju firas!      

bebiskinga hoppar, typ 70 ser det ut som?! eller 60 kanske

 
Av Ebbaa Ullsäter - 25 mars 2012 21:40

haha sådär!

det tog Lite längre tid än vad jag sade men det krånglade med uppladdningen igen -.-'

men här är den iallafall!

musiken vet jag inte vad den kom ifrån! orkade inte sitta och leta massa så tog nästan första bästa..

som sagt inga stigbyglar så klaga inte :)


dålig kvalle blir det med mobilkameran.. men hade faktist med mig systemkameran denna gången men sen när N skulle ta kort så märkte hon att det inte var nåt SD kort i -.- 

haha fan mig som hade glömt det i datorn! >.<
 

Kinga var pigg idag, precis som jag trodde ;) 

och hon var ganska framtung.. antagligen för hon inte orkade jobba?! ;p

Av Ebbaa Ullsäter - 25 mars 2012 20:01

heej, nu har jag precis kommit hem från N, hon var sjuk så ville inte va kvar ;) haha ne 

men vi kom upp till stallet vid 2, och då hämtade jag Kingis och så borstade vi henne ute, i typ en timme! skitbra för vill verkligen få bort fällpälsen så snabbt som möjligt! -.-'

sen så red jag i stora ridhuset utan stigbyglar för o öva på min dressyrsits..

N filmade så jag ska ta och fixa en film och sen så slänger jag upp den här! :)

om max en halvtimme! :)



stark ponnii   

jag har balans må jag säga! ;)

 
Av Ebbaa Ullsäter - 25 mars 2012 12:09

Nu ska jag göra mig iordning och sen ska jag och N dra till stallet! :)

Får se om Pingis är taggad på hoppning idag.. vet inte ens om jag är det. :p

Men hon vilade igår och så skrittade jag ju bara i fredags så antar att jag har en pigg ponniiy idag ;)

   

haha Inte lätt och ta kort på henne för hon hänger bara efter när man går ifrån henne ;p

Av Ebbaa Ullsäter - 20 mars 2012 08:03

eftersom det inte gick o lägga in här på bloggen så fick jag ladda upp den på yt -.-''

Av Ebbaa Ullsäter - 18 mars 2012 21:01

Känner inte för och skriva egentligen för det gick skit på hoppningen idag men ska väl ta och berätta vad JAG gjorde/gör för fel


Jag hade ställt upp som en "kompination" med två hinder, ett gröngult och ett svartgult, hon fick titta och lukta på hindrena innan och så kom jag på hindrena, hon hoppar första som ligger på ett par sockerbitar men sen springer hon åt sidan på det andra hindret, då röt jag till och "gasade" på henne, och så kom vi på det igen och då hoppade hon



men dom kommande ca 5 gångerna vägrade hon och sen sprang hon åt sidan och då gjorde jag en snäv sväng tillbaka för att hon skulle fatta att hon skulle över de och sen fattade hon att jag var sur för nästa gång hoppade hon och tvivlade inte alls.

(hade tatt bort de hindret på sockerbitarna, så hade räcket kvar.)


Till den saken som jag gör fel:

Jag tänker inte på att hon bara är 6 år, eller snart 7, och att hon faktist inte har hoppat mer än max 5 gånger.

Men när saken gäller att vi ska hoppa och jag vet vad jag vågar och vill så stänger jag av dom tankarna på att hon inte är nästan nåt utbildad i hoppning och att hon kanske inte litar på mig än, OCH om man inte visar KLART & TYDLIGT vad man menar får hon flera olika uppfattningar om vad man vill att hon ska göra och stänger istället av och gör lite på sitt egna sätt istället


 

Men nån dag kommer vi vara uppe på 1 meter(förhoppningsvis), vi har långt kvar dit! 

Men det är just därför det är kul och ha häst, att ha en utmaning att jobba på och sen känna att vi har lyckats med dehär tillsammans.

'

bloglovin

följ mig

om mig

'

Fråga mig

24 besvarade frågor

.

Omröstning

är du kär?
 Ja
 Nej
 usch
 123
 banan
 negerboll
 kanske
 nej, gillar bara en

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok

...

free counters

snygga och billiga kläder!

Generated image

Ovido - Quiz & Flashcards