ebbaaullsater

Alla inlägg under februari 2012

Av Ebbaa Ullsäter - 23 februari 2012 20:01

Dag 1: Din profilbild på facebook.
Dag 2: En bild på personen/personerna som vet mest om dig.
Dag 3: En bild som visar vad du gör på din fritid.
Dag 4: En bild på dagens outfit.
Dag 5: En låt som du tycker är bra.
Dag 6: Fem bekännelser.
Dag 7: Bild på en tid du saknar.
Dag 8: En viktig person i ditt liv.
Dag 9: En bild från din förra sommar.
Dag 10: Bakrund på mobilen.
Dag 11: En puss- eller krambild på dig med nån annan.
Dag 12: Ditt favorit citat.
Dag 13: En bild på dig och någon i din familj.
Dag 14: En bild som får dig att le
     

Av Ebbaa Ullsäter - 23 februari 2012 19:42


vart hemma idag då så stack till stallet vid 20 i 1 typ sen hem och sen stack jag och pappa till a6 för o hitta en skjorta o en fluga t han, och sen fick jag nya skor med :D


   

red lite dressyr idag, kändes riktigt bra och hon är FÖRVÅNANDSVÄRT(koolt att jag kunde ett sånt ord vavavav)

lugn och väldigt trygg, även fast det bara är tredje dagen i de nya stallet.      

lite tomt..  

målade lite under min sko  

men det hann inte torka "(
så de färgade av sig när jag satte ner foten xd  

Av Ebbaa Ullsäter - 23 februari 2012 10:42

                   

 
Av Ebbaa Ullsäter - 23 februari 2012 09:48

Woops inte bloggat på 2 dagar.. 

stallet och hästen tar min tid & ork nu ;)


som sagt vi hämtade ju henne i tisdags, hon var väldigt lugn och verkade trivas väldigt bra, och gjorde precis som hemma (bajsade, kissade, drack, åt och rullade sig) så det här blir nog superbra ;)

mamma ska ha henne 2 gånger i veckan och jennie ska rida henne nån gång ibland, så blir ju lite avlastning iaf, dock tänker jag hänga med upp även fast de är mamma som ska rida ;)


i tisdags så gick jag först rund hela området, och sen släppte jag ut henne i en sjukhage och hon fick sina nya bästis, BING :p

sen tog jag in henne och släppte henne i ridhuset hon var inte nåt särskilt intresserad på och springa runt för hon stog mest och speglade sig!

 

vet att jag redan har lagt in domhär bilderna ^^)  

igår hade vi matte på morgonen och den slutade vid typ 9 eller nåt och då drog jag hem för va sjuk.

sen drog jag till stallet och så hängde norea med upp, och sen kom hennes kompis(Nattis) och så tog vi med Kinga upp till de nya ridhuset och så red jag barbacka, gusch(!!!!) vad lugn hon var ! trodde att hon skulle vara helt jättestimmig..

aa och sen tvingade jag och Nattis upp Norea på Kinga, haha lilla tönten vågade gå 2 varv typ ;p


idag är jag hemma för e sjuk fortf. så ska väl dra till stallet snart, typ om 2 timmar? när mamma kommer hem iaf.

mamma kanske vill rida idag? ;) hmm isf Måste jag fota ju :p

Av Ebbaa Ullsäter - 21 februari 2012 21:04

ÅÅh min fina  

idag har vi flyttat. det tog typ 40 min och lasta henne..

sen när vi kom till stallet så var hon faktist väldigt lugn!

har vart i stallet i 7 och en halv timmar idag! OMG!!


 

vi ba, yes nu går de  

men vi hade SÅÅ fel! ;)        

syns inte men alla hästarna glodde på oss (kinga) xD          

FINASTE      

jag är såååå klyftig!      

snygg frisyr! xD

Av Ebbaa Ullsäter - 20 februari 2012 20:52

Nu har jag precis städat mitt rum! :p fast imon ser det likadant ut igen (a)

före

 

efter

 

tog hem en av Kingas skor, så har målat den nu eller ska måla glitter på också och sen är den klar ;)

före

efter

 

Schimmies     

sen lite onödiga bilder (a)

     

haha de ska stå love inte lov ;p  

helvete vad många skor jag har..   

efter skolan så åkte jag och mormor till hööks och köpte en namnskylt, och sen köpte vi maxmat (a)    

De fick ju inte bli fel :p

(pappa som är dålig och skriver alla bokstäver stora utan i.et xd, den lappen till höger)


   glad, för längtar till imon!

ska hämta Kinga vid 8 ungefär och så åker vi t det nya stallet och sen ska jag vara där hela dan så ingen skola imon :D

Av Ebbaa Ullsäter - 20 februari 2012 11:05


 

ligger i soffan nu och kollar på Sjunde Himlen :p

ska dra till bussen om typ en halvtimme. :)


 


haha ofixat hår! xd  

 
Ovido - Quiz & Flashcards